Az elmúlt években megszerzett elismerések után, Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata ezúttal a „Városmarketing Gyémánt Díj” pályázaton szerezte meg a „Városmarketing gyémánt 2022” védjegyet.
Ebben az évben a beadott pályázatok nevezhetőek voltak a „Városmarketing stratéga” különdíjra is, ahol a városmarketing, márkaépítés tervezési, stratégiai, szervezeti menedzsment megoldások bemutatását kiemelt elismerésben részesítették.
Öt különdíjat osztottak ki a szakmai zsűri döntése alapján, melyek közül megyeszékhelyünket is méltatták, Szolnok város marketing megoldásai révén.
A Városmarketing Gyémánt Díj célja, hogy:
• a városok fejlesztésében egyre fontosabbá váló marketingtevékenységre, annak eredményességére felhívja a figyelmet
• a sikeres, hatékony marketing-megoldások elismerésével és azok népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez
• segítse a tapasztalatcserét, s benne a városok vezetői, szervezetei és a marketingesek közötti együttműködést
A szakmai zsűri a marketing munka szakmaiságát, hatékonyságát és hatásosságát ismerte el a városmarketing gyémánttal, a szakmailag kiváló marketing védjegyének odaítélésével. Egy szervezet több pályázatot is benyújthatott, több városmarketing gyémántot is szerezhetett. Ahol több városmarketing gyémánt gyűlt össze, az már az egész szervezet kiválóságát fémjelzi.
Városunk alábbi marketingeszközei részesültek elismerésben:
• Szolnok Megyei Jogú Város Arculati Kézikönyve
• Zöld Busz Demonstrációs Mintaprojekt marketing-kommunikációs tevékenysége
• „Szolnok Zamata” identitásépítés a gyakorlatban
• Pelikán új köntösben – identitásépítés a gyakorlatban
• Városházi KulTÚRA – Időutazás a városházán
• Európai Mobilitási Hét Rendezvény-esemény kategóriában az Európai Mobilitási Hét, valamint a Városházi KulTÚRA – időutazás a városházán
Marketingstratégiai, márka és identitásépítési, arculati program kategóriában azokat a marketingstratégiai és programterveket bemutató pályázatokat várták, amelyek az adott város, település pozícionálása, egyedi márkaelemeinek meghatározása, az ahhoz kapcsolódó arculattervezés, valamint mindezekre épülő különböző piaci értékesítést, imázsépítést támogató, vagy éppen befektetéseket szervező komplex marketingtevékenységről, tervekről, menedzsment, szervezeti megoldásokról szólnak.
Ebben a kategóriában Szolnok város új pelikános, fa kirakója, a helyi termékeket népszerűsítő, „Szolnok Zamata” elnevezésű ajándékcsomag, valamint Szolnok Megyei Jogú Város új Arculati Kézikönyve kapott díjat.
A Városfejlesztési, pályázati projektek marketingje kategóriában pedig a városunkban közlekedő Zöld Busz Demonstrációs Mintaprojekt marketing-kommunikációs tevékenységét méltatta a zsűri.
A „Városmarketing gyémánt” elismerő védjegyet az a pályázó szervezet kaphatta meg, amely bizonyította, hogy a meghirdetett kategóriák valamelyikében, a pályázati időszakban eredményes, az értékelési kritériumoknak megfelelő, a szakmai zsűri által színvonalasnak értékelt, városmarketing tevékenységet végzett.
Ebben az évben 146 nevezés érkezett, 24 várostól, s 93 gyémántot adtak át. A Gyémánt Ranglista megmutatja, hogy a díj 2015. évi megalapítása óta a települések összesen hány gyémántot szereztek. Szolnok az előkelő 6. helyen áll 29 megszerzett gyémánttal, mellyel olyan városokat is maga mögé utasít, mint Székesfehérvár, Szeged, Kecskemét vagy akár Debrecen.
A Városmarketing és Turisztikai Osztály elmúlt éves munkáját és erőfeszítéseit a versenyen elnyert gyémánt védjegy is igazolja, mely rövid időn belül a város nyolcadik sikeres szereplését jelenti marketing területen. A városmarketing tevékenység pozitív hatással van nemcsak a város ismertségére és megítélésre, de a városban élők mindennapjaira egyaránt. A „Városmarketing gyémánt” védjegy Szolnok város kiváló marketing tevékenységét minősíti és feljogosítja többek között a védjegy használatára.