A mélyszegénységben élő családokban a gyermek korai fejlődését megnehezíti a játékok, a könyvek hiánya és a sivár környezet, a szülők iskolázottsága, a lakásviszonyok elégtelensége. Az iskolázatlan anyák gyermekei, a szegény családban felnőttek intelligenciája a roma és nem roma családokban egyaránt alacsony. A Gyerekház esélyt adott arra, hogy a legnagyobb mélyszegénységben élő gyermekek is a lehető legkorábbi életkorban megkapják azt a támogatást, ami segíti a képességeik kibontakozását, és meglapozza későbbi sikeres iskolai pályafutásukat – mondta Vincze Lajos projektmenedzser a program értékelésekor.
Az EU-s támogatásból megvalósult projekt célja a szegénység átörökítésének megszakítása, a tanulási, nevelési problémák megelőzése volt azáltal, hogy megfelelő környezetet, támogató kapcsolatot, tudást és készségeket alakít ki ahhoz, hogy a gyerekek ne hátránnyal induljanak az iskolában. A programban Szolnok szegregált részein élő 0-5 éves korú gyerekek és szüleik vehettek részt
Speciális fejlesztés, tanácsadás, egészséges táplálkozás ösztönzése, szülősegítő foglalkozások… csak néhány azok a közül a lehetőségek közül, amelyekkel élhettek a projektben résztvevők. Mint kiderült, a bevont gyerekek 50 %-ának javult az életkorukhoz viszonyított fejlettségi állapota, és ugyanez az arány a szülők esetében, akiknél viszont a nevelés légkörében, a gyereknevelési szokásokban és a nevelési tudatosságban állt be kedvező változás.