Ez a weboldal sütiket használ, hogy az oldal összes funkcióját elérje. További információt az adatkezeléssel kapcsolatban az Adatvédelmi tájékoztató oldalunkon talál. Amennyiben elfogadja a sütik használatát weboldalunknak, kérjük kattintson az Engedélyez gombra.

Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat

  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • Egy sikeres projekt, amely az egész város életére kihat
  • 2012-05-22

    A Szolgáltató Város szolnoki mintaprojektjének eddig elért eredményeiről, egyéni tapasztalataikról számoltak be az előadók a ma délután a városházán megtartott konferencián. Amint Hegedűs Márta, a projektiroda vezetője elmondta, a három éve tartó projekt negyedik lépéseként hamarosan sor kerül egy lakossági elvárás- és elégedettség mérésre, melynek eredménye lehetővé teszi az eltelt két év munkájának értékelését, a további fejlesztési pontok meghatározását.

    Egy település lakosságának rendkívül fontos, hogy az egyes szolgáltatókkal kapcsolatba kerülve milyen minőségű szolgáltatást kapnak. Az elmúlt évek során több mint 30 közszolgáltató bevonásával, 20 ezer választ kiértékelését követően kezdődött meg az a hosszú fejlesztési folyamat, melynek eddig elért eredményeiről ma délután számoltak be a városházán. A Katasztrófavédelem, Remondis, VCSM, SZMJV Önkormányzat Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatósága Szolnok Városi Óvodák, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény prezentációit hallgatták meg a meghívottak, majd Élhető városok kormányzati szemmel címmel tartott előadást Szentkirályi-Szász Krisztina közigazgatási stratégiáért felelős államtitkár.

     

    A mintaprojektről:

    Szolnok város hosszú távú városfejlesztési stratégiájának egyik alapköve a humánfejlesztés.

    Éppen ezért Szolnok város vezetése számára figyelemfelhívó volt a Szolgáltató Város modell, amelycselekvő módon hívja fel a figyelmet a városlakók mindennapjait kísérő közszolgáltatói kultúra fontosságára.

    A „Szolgáltató Város” terepe maga a város, a benne megjelenő közszolgáltatók és vállalkozó szervezetek, akik között jelen van a közoktatás, a közigazgatás, a rendőrség, a tűzoltóság, a kulturális és szociális szervezetek, az alapellátást biztosító egészségügy, a víz- és energiaszolgáltatók, a közösségi közlekedést biztosítók.

    A szolnoki városvezetés, megismerve a Szolgáltató Város modellt, otthont adott a három évesmintaprojektnek, felvállalva a kohéziós szerepet a projekt lebonyolításában.  A projektbe 34 közszolgáltató kapcsolódott be.

    Első lépésként a 76 ezres lakosú Szolnokon 2009-2010-ben több mint 80 ezer lakossági megkérdezés történt, amelyből közel 20 ezer értékelhető válasz érkezett. A vizsgálat tanúsága szerint a megkérdezettnek fontos a szolgáltatói kultúra általuk észlelt minősége, főbb elégedettségi mutatók a következők lettek.

     

     

    Vizsgált érték

    Városi átlag

    Legalacsonyabb mért érték

    Legmagasabb mért érték

    Szakmai hitelesség

    73,9%

    61,1%

    95,5%

    Emberi minőség, hitelesség

    77,1%

    60,6%

    98,0%

    Működtetett rendszerek nyilvánossága

    67,9%

    51,3%

    87,7%

    Partnerség

    70,7%

    49,0%

    94,9%

     

    Második lépésként a mérés eredményeinek értékelése alapján a közszolgáltatók közel 500 fejlesztő cselekvést határoztak meg maguk számára, amelyek kétharmadát már a mérést követő második év közepére megvalósították. Fontos momentum, hogy afejlesztések forrása alapvetően nem pénz, hanem a működési folyamatok javításában jelent meg, amelyet városi tudásmegosztás, a különböző szektorok szervezeteinek – a korábbinál hatékonyabb együttműködése kísért, kíséri.

    Harmadik lépésként, 2011 őszén, a Szolgáltató Város modell alapértékeit Szolnok közgyűlése városi rangra emelte, elindult a városi szintű nyilvánossága a mintaprojektnek.

    A mintaprojekt negyedik lépéseként – tervek szerint 2012 őszén – sor kerül egy lakossági elvárás- és elégedettség mérésre, melynek eredménye lehetővé teszi az eltelt két év munkájának értékelését, a további fejlesztési pontok meghatározását.

    VISSZA

    Tisztelt Olvasó! Szolnok hírei, programjai iOS és androidos mobiltelefonjáról is elérhetők. Töltse le az alkalmazásboltból a SzolnokApp mobil alkalmazást és olvassa mobiljáról a legfrissebb szolnoki információkat!

    SzolnokApp link: http://info.szolnok.hu/app

    További hírek

    1500-nál is több laptopot kapnak a szolnoki diákok

    2024-04-30

    A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki dr. Maruzsa Zoltán, a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára a hétfői notebook-átadáson.

    Átadták a megújult Véső úti Sportközpontot

    2024-04-26
    A sport jellemformáló, olyan erényekre tanít, amelyek aztán az egész élet során elkísérhetnek és a legnagyobb küzdelmekben segítenek, ilyen az alázat, a kitartás, a fegyelem és az együttműködés - mondta Schmidt Ádám a megújult Véső úti Sportközpont ünnepélyes átadásán pénteken.

    Döntött a közgyűlés: ingyenes lesz a tömegközlekedés a diákok számára

    2024-04-25
    Szeptember 1-jétől ingyenessé válik a helyi tömegközlekedés a szolnoki diákok számára, de a képviselőtestület a helyi felsőoktatás fejlesztéséről, a parkolás könnyítéséről is tárgyalt csütörtökön.

    Dr. Lőrincz Ambrusra emlékeznek

    2024-04-25
    2024. május 3-án 14 óra 30 perckor a Szolnoki Római Katolikus Temető nagy ravatalozójában szeretettel várjuk mindazokat akik ismerték és szerették, hogy közösen emlékezzünk meg róla.

    Ötvenéves jubileumát ünnepli a pedagógiai szakszolgálat

    2024-04-17

    Fennállásának félévszázados jubileumát ünnepli a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Szolnoki Tagintézménye, ebből az alkalomból Múlt és jövő a jelenben címmel rendeztek konferenciát a városháza dísztermében.