Komoly előkészületek előzték meg a vasárnapi szolnoki Naphimnusz című tánckoncertet, melyben többek között a Magyar Állami Népi Együttes és a Szolnoki Szimfonikus Zenekar állította színpadra a Carmina Burana és a Pannonfreskó című produkció házasságából született előadást. Az esemény fővédnöke, L. Simon László kultúráért felelős államtitkár is jelen volt az ősbemutatón.
Az Új év talán egyik legmonumentálisabb produkciója valósult meg vasárnap este, amikor közel háromszáz fellépő közreműködésével mutatták be a Carl Orff Carmina Buránájára komponált tánckoncertet. A többmilliós keretből megvalósult ízig-vérig magyar produkció előkészítése közel 24 órát vett igénybe. A 300 fellépőt közel 100 fős kisegítő személyzet, kellékesek, fodrász, sminkes, öltöztető segítette. A több rend öltözetet speciálisan erre kialakított szállítóeszközzel vitték a helyszínre.
A tavalyi évben - szintén a sportcsarnokban - elsőként hagyományteremtő szándékkal megrendezett teltházas tánckoncert témája a magyar történelem volt – Vox Hungaricus címmel – míg az idei Naphimnuszban műzene tolmácsolásában jelenik meg a magyar, illetve az egyetemes kultúra, történelem egy része az európaival párhuzamosan.
„A Carmina Buranaban és a Pannon freskóban is a szerelemről, a fiatalságról, a borról és a mámorról, az élet és a halál fenséges harcairól énekelünk. És az ember dicséretéről is természetesen, valahogy úgy mint Assisi Szent Ferenc aki látszólag a Holdról beszél, valójában azonban az emberről. A Naphimnusz is az emberről szól, még pedig a mai emberről, hisz mi itt XXI századi alkotók, előadók, zenészek, énekesek, táncosok mondjuk ki nem csak a saját magunk, de még Carl Orff igazságait is.” – vallja Mihályi Gábor, a produkció koreográfus-rendezője.
Az est során Ókovács Szilveszter – az Operaház igazgatója - lírai baritonjával, Fodor Beatrix szoprán és Horváth István tenor hangjával is találkozhattunk. Az esemény zenei alapját a Szolnoki Szimfonikus Zenekar és a Sebő Együttes adta, a táncművészetről a Magyar Állami Népi Együttes gondoskodott. Különleges, időmértékes versre írt dallal állt színpadra Herczku Ágnes, a Magyar Állami Népi Együttes szólistája is.