Az elmúlt években megszerzett elismerések után önkormányzatunk ezúttal a „Magyar Városmarketing Díj 2021” pályázaton kapta meg a „Városmarketing gyémánt 2021” védjegyet.
A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének szakmai támogatásával létrehozott Magyar Városmarketing Díj pályázaton idén öt kategóriában lehetett pályázni, a 2020. március 1. és 2021. június 30. között megvalósított aktivitásokkal.
Ebben az évben a beadott pályázatok nevezhetőek voltak a COVID-marketing különdíjra is, melyre azokkal a jó példákkal lehetett pályázni, amiket az elmúlt évben valósítottak meg a pandémiás helyzet kezelésével kapcsolatosan. A pályázó szervezeteknek be kellett mutatniuk a megvalósított marketingtevékenység előkészítésének, megvalósításának és eredményesség értékelésének folyamatát.
A Magyar Városmarketing Díj célja, hogy:
• a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére felhívja a figyelmet
• a sikeres, hatékony marketing-megoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez
• segítse a tapasztalatcserét, s benne a városok vezetői, szervezetei és a marketingesek közötti együttműködést.
A szakmai zsűri a marketing munka szakmaiságát, hatékonyságát és hatásosságát ismerte el a városmarketing gyémánttal, a szakmailag kiváló marketing védjegyének odaítélésével. Egy szervezet több pályázatot is benyújthatott, több városmarketing gyémántot is szerezhetett. Ahol több városmarketing gyémánt gyűlt össze, az már az egész szervezet kiválóságát fémjelzi.
Rendezvény-esemény kategóriában a megyeszékhely budapesti Utazás Kiállításon való részvétele érdemelt gyémántot, belső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában a belső célcsoportok felé irányuló marketingprogramokkal és kampányokkal és az azok keretében megvalósuló - elsősorban kommunikációs megoldásokkal lehet pályázni, ahol a „Városmarketing feladatok veszélyhelyzetben” c. pályázat kapott díjat. A célcsoport és célkijelölés indokoltságát, a kommunikációs megoldás relevanciáját, a tudatosságot, egyediséget, a marketingeszközök alkalmazásának szakszerűségét, valamint a költséghatékonyság igazolását is értékelte a zsűri.